Search
Close this search box.

Hořičtí gymnazisté přivítali izraelského mentora

V úterý 13. 2. 2018 studenti a učitelé soukromého Hořického gymnázia uvítali na své škole izraelského experta na rozvoj talentů Ophera Bayera. Tento byznys mentor, kouč a učitel, věnující se moderním formám vzdělávání 21. století a multitalentovému rozvoji dětí, představil na škole STAGES – svoji metodu rozvoje matematického myšlení a kreativity. Metoda je založena na pravidelných krátkých hrách, které jsou zařazeny do každodenní výuky. Základem je rozvoj přirozeného matematického myšlení a logického uvažování, jež na mnoha školách ustupují do pozadí biflováním dat bez porozumění kontextu.

Studenti skrze hry rozvíjí kreativitu a schopnost mozku hledat a nacházet správná řešení a analogie, ty pak přenášejí z jednoho oboru do druhého. Středoškolští studenti si mohou dovolit střídat komunikační jazyk během jednotlivých her (mohou volit češtinu, angličtinu, němčinu, ruštinu či španělštinu), je tedy posílen i důraz na schopnost komunikace v cizím jazyce. Cílem metody STAGES je vytrénovat přemýšlivé a logicky uvažující studenty, kteří budou schopni pružně reagovat na dnešní požadavky trhu práce.

V loňském roce prošly intenzivním kurzem projektu STAGES Mgr. Blanka Dočekalová a Mgr. Magda Vaníčková, které nyní metodu rozjíždějí na škole v Hořicích. Hořické gymnázium je zatím jedinou střední školou zapojenou do projektu v České republice. Spolu se základními školami v Mnichově Hradišti a v Praze doplňuje skupinu škol v Ústeckém kraji, kde je do pilotního testování od září 2017 zapojeno více než 500 dětí.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

10 zásad pro nové dětské hřiště

Dětská hřiště jsou místa, kde děti tráví mnoho hodin svého dětství. Tato prostranství by měla být bezpečná, zábavná a podporovat rozvoj dětí. Při plánování nového

Tvorba webových stránek: Webklient