Search
Close this search box.

Zástupci Jihovýchodní Moravy prezentovali svůj region v Norsku

Dne 24. října 2018 proběhl v rezidenci velvyslance ČR v Norsku odborný seminář o Jihovýchodní Moravě následovaný prezentací komerčních subjektů z daného regionu. Cílem projektu bylo představit region Jihovýchodní Moravy zástupcům norského cestovního ruchu a navázat spolupráci regionální veřejné správy v ČR s norskými partnery.

Zastupitelský úřad ČR v Oslo s finanční podporou Ministerstva zahraničních věcí uspořádal dne 24. října 2018 v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED) pilotní projekt zaměřený na propagaci českých a moravských regionů v Norsku – „Jihovýchodní Morava – Perla České republiky“.

Za českou stranu na projektu participovaly Zlínský kraj zastoupený hejtmanem Jiřím Čunkem a radním kraje pro cestovní ruch Janem Pijáčkem, obec Ratíškovice zastoupená senátorkou za obvod Hodonín Annou Hubáčkovou a město Uherské Hradiště reprezentované starostou a poslancem Stanislavem Blahou, oblastní sdružení na podporu cestovního ruchu „Region Slovácko“ a zahraniční zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko. Z moravských komerčních subjektů se v rámci akce představily společnosti B/V vinařství, Europe Bike Tours, Lázně Hodonín, Lázně Luhačovice, Synot Holiday, Valašské muzeum v přírodě a Vinné sklepy Skalák.

Odborný seminář o Jihovýchodní Moravě ve formátu pléna byl zahájen úvodními projevy velvyslance ČR v Norsku J. Knota, hejtmana Zlínského kraje J. Čunka a senátorky A. Hubáčkové, v nichž byla zdůrazněna historická tradice, atraktivita a bohatost možností, které region poskytuje pro oddech i aktivní sportovní vyžití. Následovala vystoupení slavného norského spisovatele Thorvalda Steena o jeho lásce k Moravě a její historii a dále nejznámějšího vinařského žurnalisty v Norsku Ulfa Dalheima o slovácké vinařské produkci. Celá akce vyvrcholila prezentací komerčních subjektů z ČR před plénem a následně i u „stánků“ ve formátu one-on-one. Doprovodný program sestával z vystoupení cimbálové muziky Ohnica z Uherského Hradiště a ochutnávky kulinářských specialit regionu včetně značkových slováckých vín.

Představení regionu Jihovýchodní Moravy v hojném počtu navštívili zástupci norských krajů, měst a obcí za účelem navázání potencionální družby se svými moravskými protějšky, komerční sektor byl zastoupen představiteli norských aerolinií, maloobchodních potravinářských řetězců a cestovních kanceláří. Akce se rovněž těšila zájmu norských žurnalistů píšících o turistice a cestování.

Převzato ODTUD

Sdílejte článek

Přečtěte si také

10 zásad pro nové dětské hřiště

Dětská hřiště jsou místa, kde děti tráví mnoho hodin svého dětství. Tato prostranství by měla být bezpečná, zábavná a podporovat rozvoj dětí. Při plánování nového

Tvorba webových stránek: Webklient