Cestující na lince z Prahy se do střediska Harrachov a zpět mohou dostat dvakrát denně vždy o víkendech a svátcích.
Naposledy přímé spoje jezdily v 70. letech minulého století, od té doby byl nutný přestup. Liberecký kraj se s Českými drahami dohodl na prodloužení rychlíků, které dosud končily v Tanvaldu.
Ne každý vlak ale dokáže po trati s ozubnicí projet. „České dráhy proto musely přesunout čtyři vozy z Moravy, které bylo pro provoz kolem Prahy nutné vybavit informačním systémem Pražské integrované dopravy,“ řekl Pavel Blažek, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v kraji.
„Jsou kritici, kteří říkají, že z Prahy do Harrachova to není úplně atraktivní, že je to pomalé. Ale to spojení není určené jen pro Prahu, na trase jsou třeba Neratovice nebo Mělník, které vlastně žádné jiné spojení nemají, musí jezdit přes Prahu. Také pro obce, které jsou na trase blíž k Harrachovu jako je Mnichovo Hradiště, Turnov nebo Železný Brod, je to spojení zajímavé“
Vlak z Prahy do Harrachova jede tři a čtvrt hodiny, jízdenka přijde na 208 korun. V budoucnu by podle Blažka mohly rychlíky z Prahy zajíždět až do Polska. „Neobejde se to ale bez stavebních úprav na trati. Bylo by třeba vybudovat nové výhybny v Dolním Polubném a v Jakušicích na polské straně, jinak by se už vlaky na trať nevešly,“ dodal. V zimní sezoně a o letních prázdninách totiž na jednokolejné trati přes Harrachov do polské Sklářské Poreby jezdí až devět párů vlaků denně.