Yvona Kudláčková: Co chybí v centru Českých Budějovic…

Centrum města Českých Budějovic je bezesporu krásné. Historickou část k nám jezdí obdivovat lidé z jížních Čech i zahraniční turisté. Bohužel turismus se v Budějovicích teprve vyvíjí a město na něj není zacíleno, což je velká škoda. Turisté, ať už tuzemští nebo zahraniční, zamíří na náměstí, k Železné panně, do Masných krámů a poté do Českého Krumlova. Restaurace a obchody v centru mají zaměstnance, kteří nejsou jazykově vybavení na takové úrovni, aby dokázali zákazníkovi v angličtině vysvětlit placení eurem, nebo že už mají zavřeno. To je velká nevýhoda. Turisty zkrátka nemáme na co nalákat. Nahrává k tomu také Krajinská ulice, která by se měla opravit, místo reprezentativní úlohy působí špinavě. Je tu sice spousta obchodů, ale lidé z centra a turisté uhýbají před auty, koly, autobusem a dírami v chodníku.

Územní skupina se v této části města zaměřuje i na jiné problémy. Například v centru města chybí parkovací místa. Už nějaký pátek v Českých Budějovicích platí parkovací zóny, která však nejsou tak dokonalé, jak to vedení města prezentuje. Držitelé povolení k stání na parkovacích místech pro rezidenty a abonenty (RA) zejména v centru města trvají na znovu vydávání karet, aby bylo na první pohled zřejmé, kdo je oprávněn v zóně stát. Neprůhlednost systému svádí k porušování pravidel a vytváří tak podmínky pro případný klientelismus, který se již začíná objevovat.
Územní skupina zjistila, že elektronický systém nefunguje jak bylo deklarováno, kontrola je prováděna v centru města pomocí mobilního telefonu, navíc kontrola parkování na místech pro rezidenty je prováděna pouze do 20 hod, ačkoliv zde platí 24-hodinová parkovací zóna. To je zneužíváno vozidly bez oprávnění, zejména od 20 h do 8h, kdy tato vozidla zabírají místa rezidentů. Parkovací zóny se zkrátka zavedly a ne vždy fungují.

Vzhledem k tomu, že vedení města chystá zavedení parkovacích zón i u Vltavy, řešila územní skupina případné plochy pro parkování. U Základní školy v Kubatově ulici, na nábřeží Vltavy, atd.
Vedení města bohužel uvažuje o zavedení tramvajové dopravy, která by projížděla Lannovou třídou až do Kanovnické. Lannova třída jako hlavní pěší zóna v centru, kde každý den projde 40 tisíc lidí, se znovu opravuje. Město do Lannovy třídy investovalo milióny korun. Slib, že Lannova třída bude klidovou zónou a z Kanovnické ulice bude pěší zóna s lavičkami, zase neplatí. Není náhodou v dohlednu dotace na tramvaje?

Co jistě nechybí v centru, jsou odpadky. Přestože se firma FCC speciálně na centrum města zaměřuje a povolává i tzv. Odpadové taxi, za které město platí nemalé částky, je odpadků v ulicích centra stále dost. Některé firmy, které v centru podnikají, neplatí likvidaci svého komunálního odpadu a využívají tak veřejné odpadkové koše.
V centru a na sídlištích u Vltavy chybí dětská hřiště. Jedno velké dětské hřiště je u plaveckého bazénu, na Pražském předměstí je jen jedno malé dětské hřiště a u Vltavy jsou spousta nevyužité veřejná zeleně. Územní skupina jedná o tom, aby se na sídlištích budovalo více míst pro děti a malé sportovce.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

SPORT PORADNA: Jak na výběr těch nejvhodnějších kopaček

Milujete fotbal a poohlížíte se po té správné obuvi na kopanou? Poradíme vám s výběrem fotbalových kopaček. Můžeme začít tím, že se zamyslíme nad tím, jaký typ hřiště budete nejčastěji hrát, jaký je váš herní styl a jaký rozpočet máte na kopačky vyčleněný. To vám pomůže zúžit možnosti a snáze se rozhodnout.

Policie oznámí, kdo může za výbuch a smrt v dole OKD před vánoci 2018

Dne 20. prosince 2018 došlo na dole ČSM Sever ve Stonavě, okres Karviná, k výbuchu metanu. Při výbuchu zahynulo 13 horníků (1 Čech a 12 Poláků) a dalších 7 bylo zraněno. Tři horníci byli hospitalizováni v Ostravě a Karviné, přičemž jeden z nich byl ve vážném stavu. V lednu 2019 vznikl společný vyšetřovací tým složený z justičních a policejních orgánů Polské a České republiky. Nyní mezinárodní tým oznámí výsledky vyšetřování.