Hovoří se o něm už dlouho, nyní začne úsekové měření plnit svůj účel: zvýšení bezpečnosti Vyškovanů a respektování dodržování rychlosti v daných lokalitách. Měření zajistí metrologicky ověřené zařízení. Půjde o další podstatný krok ke zklidnění provozu, úsekové měření rychlosti bude spadat pod vyškovské strážníky.
Aktuálně se pracuje na technickém řešení. „Pochopitelně máme vytipovaná místa s velkou průjezdností aut, dále v blízkosti základních škol a po domluvě s dopravním inspektorátem. Přikláníme se rovněž ke stížnostem obyvatel na nedodržování nejvyšší povolené rychlosti,“ vyjmenoval starosta města Karel Goldemund.
Jde o úseky vyhodnocené jako rizikové. Konkrétně se úsekové měření dotkne ulic Dědická, Křečkovská, Brněnská, Sochorova a Purkyňova. „Město čekalo na rozhodnutí Ústavního soudu, který otázky s úsekovým měřením posuzoval,“ zmínil starosta Goldemund.
Respektive odmítl, že by se zákon o silničním provozu měl měnit. Zamítl tak návrh, který by zrušil odpovědnost provozovatele vozidla. Soudci totiž řešili případ udělení pokuty majiteli auta, který dostal pokutu za jiného neztotožněného řidiče. „V praxi to znamená, že pokud se nepodaří zjistit řidiče, odpovědnost nese vlastník auta. Za auto tak bude nadále odpovídat provozovatel, na to jsme čekali,“ upřesnil velitel vyškovských strážníků Petr Sedláček.
Vedení radnice vyvrací, že má úsekové měření sloužit jen ke zlepšení městského rozpočtu. „Prioritní je pro nás bezpečnost obyvatel. Netolerance a neohleduplnost v dopravě jsou alarmující, úsekové měření v daných místech bude mít svůj význam,“ je přesvědčený starosta Vyškova.