Search
Close this search box.

Vybarvený běh si v Kroměříži užilo téměř 1900 lidí

Rekordních bezmála 1900 lidí se v Kroměříži zúčastnilo třetího ročníku Vybarveného běhu. Loni jich bylo asi o 200 méně. Klání, ve kterém nešlo o čas, ale především o zábavu, si závodníci užívali a barvami na svém těle a ošacení rozhodně nešetřili. Na 4,5 kilometru dlouhou trasu se vydali lidé všech generací, od malých dětí v kočárcích až po jejich prarodiče. Nechyběl dokonce ani účastník na invalidním vozíku.

„Skvěle jsme se s dětmi pobavili. Líbily se nám tradičně bublinky, širší nabídka barev a taky nápad s barvami v hasičských přístrojích,“ líčila paní Jana, která klání absolvovala po boku dvou svých efektně zbarvených ratolestí. Na rozdíl od loňského ročníku akci přálo počasí. „Určitě to přispělo k hojné účasti, za kterou jsme rádi. Doufám, že se Vybarvený běh lidem líbil,“ uvedl starosta Kroměříže Jaroslav Němec, který běh odstartoval a sám se pak vydal na trať.

V nohách měl přitom již páteční benefiční fotbalové utkání, ve kterém se utkal výběr Kroměříže s týmem osobností Real TOP Praha. Duel skončil remízou 6:6, o výsledek ale nešlo. Výtěžek z akce je určen Terezce Rumplíkové z Kroměříže, která od narození trpí fyzickým i psychickým handicapem. Díky benefici dívka získala speciálně upravený kočárek, který potřebuje. Utkání navštívila asi tisícovka diváků, kteří kromě místních hráčů sledovali umění například bývalých fotbalistů Petra Švancary, Pavla Horvátha a Tomáše Skuhravého, komentátora Jaromíra Bosáka či herce Leoše Nohy.

Vybarvený běh pokračuje doprovodným programem, kterému vévodí večerní koncerty skupiny Monkey Business a zpěvačky Celeste Buckingham. Zahrnuje i vystoupení tuzemských kapel Minami a Trocha klidu a bubeníků Tambores SK ze slovenského partnerského města Nitra. Představí se také domácí formace, tanečníci Gradace Kroměříž a M dance Crew i děti ze Střediska pro volný čas dětí a mládeže Šipka. Připraveno bude i žonglování a capoeira, která kombinuje bojové umění s tancem. Během dne si návštěvníci mohou užít i další atrakce.

Akce je propagací zdravého životního stylu, aktivního pohybu a rekreačních sportů. Generálním sponzorem letošního ročníku Vybarveného běhu je společnost Nestlé. Akce je již pevnou součástí turistické sezony ve městě, která se letos kromě připomínky kulatých „osmičkových výročí“ nese v duchu sloganu „Kroměříž 2018 – pro mladé věkem i duchem“. Sezonu v květnu odstartovalo klání dračích lodí na Bágráku, historická slavnost a festival živých soch, jehož první ročník navštívilo kolem 20.000 lidí. Další akcí bude otevření relaxační zóny na Velkém náměstí plánované na 20. června.

Převzato ODTUD

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Tvorba webových stránek: Webklient