Odpověď na dotaz položený na facebookovém profilu města Mostu: „V Mostě se pořádá relativně dost akcí pro občany ohledně prostředí, kde žijeme (Den architektury, Moje město, moje místo a pod.), ale účast vedení města je na těchto akcích minimální. Další otázka směřuje na pravomoce městského architekta a zda město uvažuje, že by zřídilo pozici městského architekta na plný úvazek, ne externího, jako je tomu nyní.“
„Registruji vámi uvedené akce, které město Most podporuje, a na tyto jsou vysíláni zaměstnanci magistrátu spolu s Ing. Arch. Nesládkem. Tito poté přenášejí informace z těchto akcí vedení města. Důvodem, konkrétně mé neúčasti na vámi uvedených akcích byla kolize s jinými pracovními povinnostmi vyjma akce, která se konala během víkendu, na který jsem měl již delší dobu plánovaný rodinný program.
Co se týče druhé otázky, externí architekt města vykonává v rámci konzultační a poradenské činnosti níže uvedené:
– příprava materiálů pro projednání v komisi regionálního rozvoje
– příprava návrhu architektonických a urbanistických studií
– komplexní posuzování staveb na území města z hlediska urbanistické a architektonické koncepce
– vydávání odborných stanovisek a vyjádření k územním rozhodnutím, ohlášením stavby a stavebním povolením
– vyhodnocení zájmu investorů
– místní šetření
– sledování dodržování odborných stanovisek a vyjádření odboru rozvoje a dotací k investorské přípravě, územním
rozhodnutím, ohlášením stavby, stavebním povolením včetně účasti na příslušných místních šetřeních
spolupráce s ČVUT fakultou architektury či fakultou stavební na zadávání seminárních prací využitelných pro
potřeby města.
Vedení města se v poslední době zabývá myšlenkou pozice městského architekta jako zaměstnance při magistrátu města Mostu.“
odpověděl primátor statutárního města Mostu
Mgr. Jan Paparega