Tažné zařízení

Nemáte zkušenosti s řízením auta s přívěsem? Bez obav! Existují elektronické asistenční systémy pro přívěs, které vám mohou usnadnit život. Pomáhají rovnoměrně zaparkovat, vejdou se na určené místo (např. ve velmi úzkém prostoru). Jaké jsou nejoblíbenější z nich? jak fungují? Doporučujeme vám se s nimi seznámit.

Nemáte zkušenosti s řízením auta s přívěsem? Bez obav! Existují elektronické asistenční systémy pro přívěs, které vám mohou usnadnit život. Pomáhají rovnoměrně zaparkovat, vejdou se na určené místo (např. ve velmi úzkém prostoru). Jaké jsou nejoblíbenější z nich? jak fungují? Doporučujeme vám se s nimi seznámit.

ASISTENČNÍ SYSTÉMY S PŘÍVĚSEM: ASISTENT MANIVEROVÁNÍ S PŘÍVĚSEM

Ve vozech koncernu Volkswagen existuje tzv „Asistent pro manévrování s přívěsem“. Směr otáčení přívěsu lze určit pomocí knoflíku nastavení bočních zrcátek. To nám má usnadnit provedení couvacího manévru. Po zvolení požadovaného úhlu (simulaci lze sledovat na displeji v kokpitu) systém automaticky zvolí směr a natočení kol. Při otáčení volantem, a tím i manévrování s celou soupravou (auto + přívěs), nás obstarává program palubního asistenta nahraný do palubního počítače. Úkolem řidiče je pouze pozorovat okolí vozu a přívěsu. O zavedení podobných řešení již uvažují i ​​další výrobci.

ASISTENČNÍ SYSTÉMY S PŘÍVĚSEM: COUVACÍ KAMERY A SNÍMAČE

Nápomocné jsou také kamery a parkovací senzory, například při připojení přívěsu k tažnému zařízení, kterou koupíte zde. Modernější modely například umožňují přepnutí do speciálního „režimu přívěsu“. Díky tomuto režimu získáme přiblížení tažné koule a na monitoru můžeme pozorovat pomocné čáry udávající optimální dráhu vozu. To nám dává větší přehled o situaci při vytahování a parkování. Pokud jde o couvací senzory, jejich úkolem je včas varovat před nárazem do přívěsu.

ASISTENČNÍ SYSTÉMY S PŘÍVĚSEM: ASISTENT STABILITY PŘÍVĚSU

Třetím společným prvkem je asistent stability přívěsu ( TSA ). Spolupracuje se systémem řízení stability jízdy (VSA). Pomáhá kompenzovat nebezpečné pohyby přívěsu a vozu – přibrzďuje jedno z předních kol, podle potřeby pak selektivně kola další. Senzory reagují, jakmile zaznamenají nebezpečný manévr nebo narušení trati. Ovládáním brzdového systému včetně snížení výkonu vozu zvyšují jízdní komfort a bezpečnost.

O takové systémy podporující jízdu s přívěsem v našem voze se vyplatí pečovat, protože mohou být opravdu užitečné. Důležité je také správné rozložení tažné hmoty, které může způsobit spoustu problémů. Naštěstí, když máme auto vybavené systémem TSA, takové situace pro nás nepředstavují nebezpečí.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

SPORT PORADNA: Jak na výběr těch nejvhodnějších kopaček

Milujete fotbal a poohlížíte se po té správné obuvi na kopanou? Poradíme vám s výběrem fotbalových kopaček. Můžeme začít tím, že se zamyslíme nad tím, jaký typ hřiště budete nejčastěji hrát, jaký je váš herní styl a jaký rozpočet máte na kopačky vyčleněný. To vám pomůže zúžit možnosti a snáze se rozhodnout.

Policie oznámí, kdo může za výbuch a smrt v dole OKD před vánoci 2018

Dne 20. prosince 2018 došlo na dole ČSM Sever ve Stonavě, okres Karviná, k výbuchu metanu. Při výbuchu zahynulo 13 horníků (1 Čech a 12 Poláků) a dalších 7 bylo zraněno. Tři horníci byli hospitalizováni v Ostravě a Karviné, přičemž jeden z nich byl ve vážném stavu. V lednu 2019 vznikl společný vyšetřovací tým složený z justičních a policejních orgánů Polské a České republiky. Nyní mezinárodní tým oznámí výsledky vyšetřování.