Rekonstrukce Hlávkova mostu je nezbytná, s Libeňským mostem se musí začít okamžitě

V prvním zářijovém týdnu se sešli zástupci Technické rady hlavního města Prahy v diskuzi nad aktuálním stavem pražských mostů, z nichž některé potřebují zásadní rekonstrukci. Zásadní debata se týkala stavu Hlávkova mostu a také mostu Libeňského. Oba jsou ve velmi špatném stavu, přitom není možné opravovat je najednou, aby doprava v této části Prahy zcela nezkolabovala.

„Stojíme před velkým problémem, Libeňský most i Hlávkův most, které stojí blízko sebe a jsou si vzájemně objízdnými trasami, jsou ve velmi špatném technickém stavu a je nezbytné je začít zásadně rekonstruovat. Jsou na konci své životnosti,“ říká náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Jeho slova potvrzuje i ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka: „Je z našeho pohledu nepředstavitelné, že bychom zavřeli oba mosty najednou, dopravu by čekal kolaps, nebylo by v této části města jak přejet z jednoho břehu řeky na druhý. Pokud ale ještě dál bude pokračovat debata o variantách rekonstrukce Libeňského mostu a pokud se okamžitě nepustíme do jeho oprav, směřuje to k tomu, že budou oba mosty omezeny společně. A to je pro Prahu ta nejhorší možná varianta.“

Představitelé technické rady téměř jednohlasně upozornili na špatný stav Hlávkova mostu, který je součástí klíčové dopravní tepny města. Podle aktuálních propočtů by po něm v roce 2020 mělo projet 84 100 vozidel za den, z toho 2 300 těžkých vozidel.

Podle slov prof. Ing. Jana L. Vítka, CSc., byl Hlávkův most navržen na menší zatížení, než které potřebujeme dnes. Je starý 100 let a jeho životnost je téměř u konce. Projekt na přestavbu Hlávkova soumostí je již připraven, ovšem odbor památkové péče vydal nesouhlasné stanovisko s navrhovaným řešením rekonstrukce. Probíhající diagnostika si klade za cíl vysvětlit a zdůraznit památkové péči technické možnosti a navrhnout další postup.

Technická rada se také shodla na tom, že prioritní je zajistit funkční dopravu, a to v návaznosti na stav Libeňského mostu. „Nyní potřebujeme rychlé řešení, kterým dle mého názoru není příprava a výstavba provizorního řešení. Na Libeňský most máme připraven projekt a výběrové řízení na dodavatele. Myslím si, že stavba se dá započít už v příštím roce,“ doplnil Ing. Milan Kalný. Ten také upozornil na fakt, že Libeňský most byl stavěn už ve své době velmi levně, a otevřel téma, zda by na něm město nemělo zásadně omezit dopravu vzhledem k jeho velmi špatnému stavu.

Převzato ODTUD

Sdílejte článek

Přečtěte si také

4 tipy jak připravit zahradu na léto

Když se počasí opravdu začíná oteplovat, vytáhněte gril, nafoukněte brouzdaliště a oprašte lehátko. I když vše, co prostě chceme udělat, je jen užít si sluníčko, opravdu stojí za to věnovat chvíli tomu, aby se vaše zahrada dostala do formy na letní měsíce.

Na co si dát pozor při výběru fotovoltaiky a tepelného čerpadla?

Výběr fotovoltaického zařízení a tepelného čerpadla znamená investici, která bude mít vliv na naši budoucnost. Je důležité si uvědomit, že výběrem správného systému můžeme ušetřit spoustu peněz a snížit naši uhlíkovou stopu. Proto se při výběru obou zařízení musíme zaměřit na některé klíčové body, abychom měli jistotu, že jsme udělali nejlepší možnou volbu.

Znáte hlavní města světa?

Světové metropole jsou města, která hrají klíčovou roli v globálním ekonomickém, kulturním a politickém systému. Tyto města často představují kulturní a historická centra, kde se nacházejí ikonické stavby, muzea a památky. Tento kvíz se zaměřuje na hlavní města největších světových ekonomik a stává se tak skvělou příležitostí procvičit si své znalosti o hlavních městech po celém světě.