První konstrukce Dluhonských mostů je už na místě. Váží 35 tun a má v sobě 600 šroubů

Nová mostní konstrukce Dluhonského mostu se od nedělního rána klene nad železniční tratí Přerov – Česká Třebová. V trase jsou dva na sebe navazující mosty. Druhý most, nad tratí Přerov – Bohumín, bude vyměněn v červenci letošního roku.

Výměna prvního mostu probíhala slovy čísel takto: Celková  hmotnost  ocelové konstrukce je 35 tun, most je  tvořen  2 hlavními   nosníky – každý  z nich váží asi  14 tun, a  dále je most tvořen 9 příčníky. Nosná  konstrukce  je s  příčníky spojena šroubovými  spoji – ke spojení bylo celkem  použito  600 kusů speciálních  šroubů.  Stavebníky čeká ještě v průběhu 11. dubna montáž bednění na konstrukci mostu, následovat bude instalace výztuže  konstrukce a  betonáž  mostu. Kvůli stavbě mostu byla od večera 7. do rána 8. dubna výluka na trati, která trvala 11 hodin. Výměna obou mostů přijde město Přerov na 90 milionů korun včetně DPH, z toho Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 78 milionů 721 tisíc korun.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Tvorba webových stránek: Webklient