Sezona 2017/2018 bude brzy minulostí. Je čas bilancovat. A kdo jiný by se toho měl chopit než samotný předseda Kanonýrů. O chystaných změnách ve fungování klubu vypráví Zdeněk Jirák.
Aktuální sezona se blíží ke konci. Předpokládám, že vedení klubu se již intenzivně připravuje na ročník příští. Co je v tuto chvíli z vašeho pohledu to hlavní, na co je třeba reagovat a připravit se?
Náš oddíl, stejně jako celý florbal, prochází velkým vývojem. Ze sportovních klubů, které vznikaly především díky nadšení jednotlivců, se stávají větší sportovní organizace, které na podobném principu jako firmy organizují sportovní činnost oddílů. Již před třemi lety jsme si jako klub pořídili prvního zaměstnance a dnes souhrnně máme více než čtyři závazky. Na tento vývoj aktuálně reagujeme úpravou vnitřních řádů spolku, které mají za cíl zohlednit aktuální vývoj naší organizace a značně postoupit v procesu profesionalizace řízení.
Jaké konkrétní změny se tedy odehrávají?
Do současné doby byla Rada spolku (výkonný orgán Kanonýrů Kladno, pozn. red.) dvojčlenná a skládala se z předsedy a místopředsedy. Společně s Ondrou Fuchsem jsme se rozhodli, že chceme, abychom o zásadních věcech ve spolku rozhodovali v širším počtu a s účinností od dubna jsme dle Stanov sdružení zvolili do Rady další tři členy. Rada má tedy aktuálně pět členů včetně šéftrenéra a generálního manažera, což je zcela nová pozice v organizační struktuře. Rada se bude scházet pravidelně každý měsíc.
Mluvíte o nové pozici generálního manažera Kanonýrů. Co do klubu přinese?
Jednoznačně profesionalizaci v každodenním řízení spolku. Společně se vznikem této pozice dochází také k otevření klubových kanceláří, kde bude generální manažer pracovat. Budou zde také šéftrenér Tomáš Leipner, sekretář Adam Nolč a paní účetní Věra Krauskopfová. Pro mě osobně je velkou výhodou, že kancelář je na stejné adrese, kde pracuji, takže budu mít všechny po ruce, což značně ulehčí naši komunikaci. Generální manažer zodpovídá Radě spolku za organizování činnosti spolku a řídí všechny zaměstnance včetně dobrovolníků. Pravidelně každý týden svolává operativní porady za účasti šéftrenéra, pracovníků sekretariátu, marketingu, hlavního pořadatele domácích utkání, ředitele Školské florbalové ligy a dalších dle aktuální potřeby.
Nyní tedy známe kompetence generálního manažera. Kdo tento klíčový post obsadí?
Mám velkou radost, že se nám podařilo dohodnout na spolupráci s Matějem Poštou, který se do našeho oddílu vrací po působení v pražských Black Angels. Matěj tedy naše prostředí dobře zná. Zažil s námi jako hráč dvě sezony a postoupil s námi do extraligy mužů. I po jeho hráčském odchodu jsme byli nadále v kontaktu. V letošní sezoně vedl ze strany hráčů velmi chválené brankářské tréninky. Jsme rádi, že se nám Matěje po dlouhém vyjednávání podařilo přesvědčit a získáváme v něm velkou posilu pro náš tým. Z předchozího působení má Matěj zkušenosti s manažerskou prací v oddíle a nyní je plný nadšení do nové práce v Kanonýrech. Rozhodl se pro velký životní krok. Kvůli nové práci se přestěhoval z Prahy do Kladna, což asi nejlépe vypovídá o tom, jak vážně tuto výzvu bere.
Jaké první kroky čekají upravenou Radu spolku a generálního manažera?
Z pozice předsedy spolku jsem svolal první Radu na pondělí 9. května. Jedním z prvních bodů bude určitě schvalování trenérských týmů pro ročník 2018/2019, které Radě předkládá šéftrenér. Rada určitě ještě před prázdninami bude schvalovat aktualizovanou verzi Strategie oddílu a metodiku.