Po nedávném oznámení obchodních řetězců, že přestanou postupně do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů, přišlo u supermarketů k dalšímu „sebeuvědomění si“. Týká se to plastového zboží.
Řetězce Kaufland a Lidl se chystají do konce příštího roku vyřadit z prodeje plastové výrobky. Nábytkářský řetězec Ikea s tím počítá o rok déle, ale jako první to oznámil. Jednalo by se o kelímky, talíře, příbory a brčka. Zkrátka zboží na jedno použití, které se nejvíce používá právě teď v letním období.
Kromě plastových výrobků chtějí řetězce přestat prodávat vatové tyčinky do uší obsahující plast.
K těmto změnám se chtějí přidat i Albert s Tescem.
S podobnou kampaní přicházejí i České dráhy, Benzina a další firmy, které omezí jednorázové plástové nádobí. Vše odstartovala akce Ministerstva pro životního prostředí pod názvem „Dost bylo plastu“.
Jako s alternativou počítají firmy s nabídkou výrobků z recyklovatelných materiálů.
V posledních letech jsou plastové výrobky, a všem co souvisí s tím to materiálem, velkým tématem. Podle OSN se každý rok dostane do oceánu více než 8 milionů tun plastů. Až 80% všeho odpadu v moři tvoří právě odpad. Pokud by nedošlo ke zlepšení, do roku 2050 by v mořích a oceánech bylo více plastů než vodních živočichů..