Jaký je typický návštěvník Písku? Je zaměstnaný, žije v České republice, je mu mezi 41 až 55 lety, je středoškolák a přijel z Jihočeského kraje. Hlavním důvodem jeho návštěvy je poznávání, rekreace a odpočinek. Obvykle přicestoval osobním vozem spolu s partnerem nebo rodinou. V Písku navštívil Kamenný most a zajímají ho památky. Obvykle se tu zdržel jeden den a utratil necelou pětistovku.
Výzkum profilu návštěvníků města Písku provedla Ekonomická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na objednávku destinační společnosti Píseckem, s.r.o..
„Cílem výzkumu bylo zjistit údaje o návštěvnících města Písku, které by mohly být využity pro přesnější cílení marketingových aktivit města v budoucích sezónách,“ říká Michal Jánský Jánský z destinační společnosti.
Zhotovitel připravil dotazník ve třech jazykových verzích (česky, německy, anglicky). Vybraní a proškolení tazatelé prováděli výzkum metodou dotazování tváří v tvář. Pro sběr dat byla použita metoda CAPI, kdy tazatelé zadávali odpovědi přímo do mobilu/tabletu. Díky tomu byla data k dispozici ihned v elektronické podobě a zároveň byli tazatelé při celém výzkumu automaticky kontrolováni pomocí GPS.
Pro výběr respondentů byl použit kvótní výběr, kdy byly určeny dny a hodiny pro dotazování během celé letní turistické sezóny, v nich pak byl proveden nahodilý výběr předem daného počtu respondentů nacházejících se u jednotlivých atraktivit. Pro tyto účely byl vytvořen detailní plán sběru. Sběr dat byl realizován mezi 13. 5. 2017 a 30. 9. 2017, v průběhu výzkumu probíhala i kontrola tazatelů. Nakonec bylo shromážděno 1014 dotazníků, z toho 997 platných.
„Výsledkem šetření nejsou jen samotná analytická data, vyplývá z něj i řada doporučení, jejichž respektování pomůže do Písku a turistické oblasti Písecko přivádět nejen více návštěvníků, ale zaměřit se především na ty skupiny turistů, které ve městě utratí více peněz. Pokud se bude v budoucnosti marketing města Písku a turistické oblasti Písecko opírat o měřitelná data, která podobné průzkumy poskytují, můžeme očekávat výrazné zefektivnění a rychlejší návratnost prostředků, které město Písek na svou propagaci každoročně vynakládá,“ doplňuje Marie Cibulková z odboru školství a kultury.