Výrazné zvýšení počtu kilometrů a více pohodlí. Zlínský kraj chce investovat do posílení veřejné dopravy. Cestující tak získají lepší spojení s městy v kraji. O návrhu nových jízdních řádů autobusových a železničních linek na další období proběhlo úterý 15. května jednání, kterého se zúčastnili zástupci Zlínského kraje, společnosti Transport Advisory s. r. o. a jednotlivých obcí.
Cestující vlakem či autobusem si napřesrok polepší. Zlínský kraj chce posílit především propojení větších regionálních měst i dostupnost do Brna. Přibude i pravidelné spojení například mezi Zlínem a Vsetínem.
„Pro veřejnou dopravu je to dobrá zpráva. Jako starosta plánované zlepšení spojů rozhodně vítám. Lépe se bude cestovat nejen zaměstnancům, ale i studentům,“ říká starosta Valašského Meziříčí Robert Stržínek.
Autobusy najezdí o 3,3 milionu kilometrů ročně více než nyní. Tím, že se zvýší počty spojů, najezdí autobusy ve Zlínském kraji celkem 25 milionů kilometrů za rok. Posílí především spoje ze Zlína, Uherského Hradiště a Kroměříže do Brna. Také budou zesíleny přepravní špičky například i ve směru Valašské Meziříčí-Vsetín.
Vlaky mají najezdit o 1,4 milionu kilometrů ročně více, celkově necelých pět milionů za rok. Kraj chce posilovat spoje v přepravních špičkách například ve směrech Zlín, nebo mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem.
„Na páteřních trasách jedoucí přes Valašské Meziříčí se plánuje zahuštění dopravy ve špičkách pracovního dne na třicet minut, v ostatních časech na šedesát minut, a to včetně víkendů. Ve Valašském Meziříčí by měl být pravidelný uzel, do něhož se budou sjíždět jak vlaky, tak i autobusové linky. Bude zajištěn vzájemný přestup z autobusů na vlaky a mezi vlaky v co nejvíce směrech,“ informoval Denis Zelený ze společnosti Transport Advisory s. r. o. a pokračoval: „Dojde k posílení autobusové linky ve směru Zlín přes Vsetín respektive přes Hošťálkovou a Kašavu. Spojení do Zlína bude opět ve špičkách pracovního dne zajištěno v půlhodinových intervalech, o víkendu v hodinových nebo dvouhodinových. K posílení dopravy dojde i na většině místních linek, které se z Valašského Meziříčí rozjíždí. To znamená třeba Branky, Kunovice a Kelč. Dále potom s přestupem v Bystřičce například do Růžďky, Oznice i Mikulůvky.“ Významně posílena bude trasa i do Rožnova pod Radhoštěm. Také se plánuje výrazné posílení spojů například na Pustevny.
Jednání na valašskomeziříčské radnici se uskutečnilo v návaznosti na probíhající revizi zadávací dokumentace k výběrovému řízení na zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou a drážní dopravou po roce 2019, v oblasti nově navržených jízdních řádů autobusových a železničních linek, které budou zajišťovat dopravní obslužnost na léta 2019 až 2028.