V poslední době se stále častěji setkáváme s případy, kdy se někteří jedinci vydávají za zaměstnance firem a lstivým způsobem obelhávají klienty těchto firem s cílem získat vlastní prospěch.
ČEZ proto vydává doporučení, jak se v těchto případech chovat a ochránit se před jejich praktikami. Důležité je nenechat se zmanipulovat či obelhat těmito podvodníky. Jako distributor elektrické energie pracovníci ČEZ nevybírají žádnou hotovost, ani na místě nežádají od klientů předkládání žádných dokladů. Do objektů či na nemovitosti vstupují jen k účelům definovaným v energetickém zákoně, např. z důvodu oprav a revize zařízení, odečtu elektroměrů, apod. Zaměstnanci této firmy u sebe vždy mají služební průkaz s fotografií a jejich identitu lze ověřit na bezplatné kontaktní lince 800 850 860.
ČEZ připravil pro své zákazníky informační letáček, ve kterém najdou přehled nejčastějších neseriózních metod některých podomních obchodníků s energiemi a jako návod pro obranu, tzv. „DESATERO POMOCI.“
Další informace mohou občané najít na webové stránce www.cez.cz/nedejtese