Klaudiánova nemocnice má nový moderní Centrální příjem pacientů

Klaudiánova nemocnice Mladá Boleslav má od března nový Centrální příjem pacientů. Je zde umístěn interní příjem i chirurgicko-ortopedická část. Toto oddělení slouží primárně k ošetření pacientů v akutním, náhle vzniklém stavu. V dubnu zde ošetřili téměř 4000 pacientů, z toho bylo 15 procent hospitalizováno. Ročně přitom počet pacientů na těchto odděleních roste o 10 procent – letos se na zvýšeném počtu pacientů v Mladé Boleslavi podepsala chřipková epidemie i omezení provozu v některých okolních zdravotnických zařízeních. Primářem Centrálního příjmu pacientů je MUDr. Pavel Šíma, vrchní sestrou Zuzana Hanková.

Lidé se sem dostanou hlavním vchodem z třídy Václava Klementa nebo bočním vchodem, který je určený i pro sanitní vozy. Sem vede městská spojovací komunikace opět z třídy Václava Klementa a případné přestupky s parkováním zde řeší městská policie. Jedná se o jednosměrnou komunikaci s napojením na ulici Boženy Němcové. Lidé u vchodu na Centrální příjem najdou parkovací tři parkovací místa s patnáctiminutovým režimem, která slouží pro vyložení a naložení pacienta.

Nové prostory obou částí Centrálního příjmu se pacientům velmi líbí, a především pro práci personálu jsou vyhovující a moderně vybavené. Kapacita lůžek byla oproti původnímu zázemí navýšena, což přispělo k vyššímu komfortu pacientů, ale i ke spokojenosti a bezpečnosti personálu. Kapacita interní části je sedm expektačních lůžek, jedno lůžko resuscitační a dvě infuzní křesla. Na chirurgické části jsou celkem čtyři lůžka.

Pacienti při využívání centrálního příjmu pacientů přitom dnes dělají řadu chyb – ty často vyplývají ze zanedbávání a podceňování prevencí, díky nimž by se mnoho chorob odstranilo v jejich prvopočátku a nedošlo by k rozvoji klinických příznaků. Především by se tím celkově zkrátila doba léčby. V mnohých případech by nemuselo vůbec dojít k rozvoji choroby v plném měřítku. Další nejčastější chybou je obcházení praktického lékaře.

„Praktický lékař zná pacienta nejlépe, zná celou jeho anamnézu, předchozí onemocnění a léčbu. Často k nám však přichází pacienti, jejichž obtíže trvají několik týdnů i měsíců bez toho, aniž by navštívili svého praktického lékaře,“ upozorňuje primář Šíma. Tato praxe se však netýká pouze Klaudiánovy nemocnice, jde bohužel o celoevropský problém. Urgentní příjmy, Emergency oddělení a Centrální příjmy nemocnic tak suplují práci praktických lékařů, čímž dochází zejména k prodlužování čekací doby na ošetření pro všechny pacienty a k extrémnímu zatížení personálu těchto oddělení.

Lidé čekající na Centrálním příjmu by si měli uvědomit, že přednost při ošetření mají vždy pacienti přivezení zdravotnickou záchrannou službou nebo pacienti, kteří se nacházejí v bezprostředním ohrožení života, či ve velmi vážném stavu. Nebývá tedy náhodou, že pacienti, jejichž obtíže nevyžadují urgentní zákrok, čekají na ošetření déle.

Převzato ODTUD

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Tvorba webových stránek: Webklient