Search
Close this search box.

Jičínští policisté vyjížděli ke dvěma nehodám motorkářů během jednoho dne

V úterý 8. května došlo na silnicích v okrese Jičín ke dvěma vážným dopravním nehodám v souvislosti s jízdou na motocyklu.

První vážná událost se odehrála krátce po třinácté hodině na silnici III. třídy v katastru obce Červená Třemešná. Pětašedesátiletý řidič motocyklu Honda CBF 1000 tudy jel ve směru od Tetína na Hořice. V pravotočivé zatáčce zřejmě nepřizpůsobil rychlost své jízdy a následně skončil vlevo mimo silnici. Při havárii utrpěl těžké zranění, které si vyžádalo neodkladný transport leteckou záchrannou službou do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Vzhledem k rozsahu zranění nebylo možné na místě nehody u řidiče provést dechovou zkoušku. Přítomnost alkoholu v krvi tak potvrdí či vyvrátí rozbor zajištěného krevního vzorku v nemocnici. Celková škoda je předběžně stanovena na částku 40 tisíc korun.

Ke druhému obdobnému případu došlo po osmnácté hodině na silnici III. třídy v katastru obce Radim. Třiačtyřicetiletý řidič motocyklu Yamaha jel ve směru od Dřevěnic na Soběraz. V levotočivé zatáčce zřejmě vlivem nepřiměřené rychlosti skončil vpravo mimo silnici, kde havaroval. Muž utrpěl lehké zranění, které si vyžádalo převoz do Oblastní nemocnice v Jičíně k lékařskému ošetření. Provedená dechová zkouška u řidiče neprokázala ovlivnění alkoholem. Celková škoda je předběžně odhadnuta na částku 30 tisíc korun.

V souvislosti s uvedenými případy:
Motocyklisté by si měli uvědomit, že patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Případný střet s vozidlem nebo pevnou překážkou končí ve valné většině těžkými zraněními nebo dokonce smrtí. Závažnost dopravních nehod motocyklistů je až šestkrát vyšší než u osobních automobilů (tj. počet usmrcených na tisíc dopravních nehod je 6x vyšší).
Ze statistik dopravních nehod vyplývá, že dopravní nehody končící smrtí motocyklisty, větší měrou zavinili motorkáři sami.
Nepřiměřená rychlost je nejčastější příčinou vážných dopravních nehod motocyklistů, druhou příčinou je nesprávný způsob jízdy.
Je nutné počítat s delší brzdnou dráhou motocyklu, který má delší brzdnou dráhu než automobil. Za normálních podmínek s reakční dobou jedné vteřiny je zapotřebí k zastavení motocyklu z 80km/h asi 58 metrů, při rychlosti 100km/h je už brzdná dráha 83 metrů a při rychlosti 200km/h je to 280 metrů. (záleží na povrchu vozovky)
Téměř deset procent motocyklistů umírá na následky zranění po dopravní nehodě, protože nemělo přilbu. Ta je jednou z prvků pasivní bezpečnosti, ale ani sebelepší výbava (obuv, rukavice, oblečení s reflexními prvky) není zárukou bezpečného návratu z cest.
Připomínáme několik doporučení:

Zvyšte opatrnost, pokud je na vozovce spadané listí, olejové skvrny, tramvajové nebo železniční koleje, dilatační spáry na mostech, pokud povrch vozovky tvoří dlažební kostky, jsou na vozovce různé nerovnosti jako např. výtluky, vyjeté koleje apod. Dávat si pozor je nutné i na vodorovném dopravním značení, které je kluzké zvlášť za deště.
Pozor na slepé úhly ve zpětných zrcátkách musí dávat nejen motocyklista, ale také řidič osobního vozidla
Při předjíždění dávejte pozor na zpětné zrcátko automobilu (pokud motocyklista nevidí zpětné zrcátko automobilu, jeho řidič nevidí motocyklistu)
Při předjíždění automobilu mějte dostatečný boční odstup od automobilu (pozor na vystupujícího řidiče z vozidla, nebo nečekané odbočování apod.)
Předjíždějte vozidla zleva (předjíždění zprava většina řidičů automobilů nečeká)
Zbytečně neriskujte a nepředjíždějte v nepřehledných místech, v zatáčkách apod. je nebezpečný a zbytečný hazard.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Tvorba webových stránek: Webklient