Search
Close this search box.

Hokejisté Prostějova začínají s přípravou na další sezónu

V čase, kdy vyvrcholily boje o extraligový titul, který vybojovali hráči Komety Brno a o dvě vstupenky do extraligy (Vary a Litvínov – extraliga, Kladno a Jihlava WSM liga), odstartovali prostějovští hokejisté letní přípravu, která bude trvat 10 týdnů a část hráčů ji bude absolvovat pod vedením kondičního trenéra Davida Skřivánka v Prostějově a jako v minulé sezoně část hráčů se bude připravovat podle individuální potřeby.

Každý hokejista potřebuje po náročné sezoně chvilku vypnout, odreagovat se a nabrat síly na nový ročník. Počínaje dnešním dnem toto období končí a následujících 10 týdnů se budou členové A-týmu kondičně připravovat na novou sezonu, ve které je bude čekat nejen o čtyři zápasy více (56), díky rozšíření soutěže o postupujícího z druhé ligy (HC Torrax Poruba), ale také boj o co nejvyšší cíle.

Dnes na zimním stadionu pod vedením kondičního trenéra Davida Skřivánka začala letní příprava. Jestřábi drží krok s moderními trendy a pro každého hráče je připravený individuální plán, který je zaměřen speciálně pro daného hokejistu. V zámoří, ale i v extralize je tento přístup velmi ceněný pro rozvoj daného jednotlivce, tak aby dokázal zlepšovat své přednosti a vylepšit své nedostatky. Do přípravy se zapojí i někteří prostějovští odchovanci, kteří minulou sezonu strávili na hostování v jiných klubech.

Stejně jako v minulé sezoně budou někteří hráči trénovat individuálně podle plánů kondičního trenéra. Už dnes můžeme říci, že se to bude týkat Tomáše Divíška, Tomáše Nouzy, Jakuba Neužila, Davida Dvořáčka a Daniela Koláře. Tito hráči poté podstoupí na konci července zátěžové testy. Tento model se osvědčil v minulém roce a proto nebyl jediný důvod něco měnit.

Rozhovor s Davidem Skřivánkem, kondičním trenérem A-týmu Jestřábů

Davide máš za sebou jeden rok na pozici kondičního trenéra trenéra prostějovských Jestřábů. Jaká ta sezona pro tebe byla?
Hromadu zkušeností. Dříve jsem pracoval především s jedinci. Neměl jsem příliš zkušeností s vedením celého týmu. V některých situacích bylo nutné improvizovat a zároveň zachovat kvalitu tréninkového procesu. Když se Vám nahrne do posilovny 25 hráčů a máte omezené množství vybavení, není lehké sestavit program, tak aby vyhovoval každému hráči.

Co ti ten rok dal? V čem si na sobě musel nejvíce zapracovat?
Je to pravděpodobně přístup. Životní styl. V průběhu sezóny jsem se snažil hráče obohacovat o informace, které se týkaly stravy, spánku, regenerace nebo suplementace. Cítím, že v těchto oblastech mají stále velké rezervy, i když mají obrovský vliv na jejich výkon. A to nemluvím jen o tom fyzickém, ale především mentálním. Trénink můžu podpořit nebo ruinovat stravou a regenerací. Každý má na výběr, kterou cestu si vybere.

A naopak, v čem vidíš největší nedostatky u hráčů?
První 4 týdny budou zaměřeny na tzv. strukturální rovnováhu, kde je cílem odstranit specifické disbalance. Můžou to být stranové(levá/pravá končetina) nebo přední/zadní část těla. Používám testy, které tyto problémy odhalí a následně jsou hráčům předepsány konkrétní cviky na jejich odstranění. Často jsou to právě tyto nedostatky, které je brzdí v dalším rozvoji nebo jsou viníkem vleklých zranění. Tato fáze je také vhodná pro budování flexibility a mobility, jenž hokejisti často postrádají. To nám pak umožní dostat se po měsíci k pokročilejším cvikům, kde už se budeme věnovat především nabírání síly a svalové hmoty.

Dnes začala příprava na novou sezonu. Přiblížíš nám, co máš pro hráče připravené?
Každý bude mít vlastní plán, dle výsledků testů, které jsem zmiňoval výše. Dá se ale říct, že hokejisté mají mnohdy podobné problémy, jako jsou zkrácené a slabé hamstringy, nerovnováha v ramenním kloubu nebo špatná mobilita kyčlí. Lišit se budou i programy podle toho, zda má hráč převahu rychlých nebo pomalých svalových vláken. To mi umožní přesně zvolit daný počet opakovaní nebo frekvenci obměny cviků. Jsem rád, že mám možnost studovat v zahraničí a využít nejnovější poznatky a moderní trendy, které v ČR ještě nejsou příliš dostupné.

Máš už zkušenosti a víš kde naše hráče tlačí bota. Na co se budeš nejvíce zaměřovat?
Často je to mobilita, strukturální rovnováha. Někdo pak potřebuje nabrat více svalové hmoty, další zase spíše sílu. Nebo naopak třeba shodit přebytečné tuky. Je to hodně individuální.

Ty se hodně věnuješ trénování, čerpáš informace, kde se dá. Máš nějaký sen, kam by jsi to chtěl ve své profesi dotáhnout?
Určitě bych se chtěl neustále vzdělávat, abych měl možnost hráčům poskytnout co nejlepší servis a urychlit jejich pokrok. Je to nikdy nekončící cesta. Mám radost, když hráči vidí zlepšení a žene je to kupředu.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

10 zásad pro nové dětské hřiště

Dětská hřiště jsou místa, kde děti tráví mnoho hodin svého dětství. Tato prostranství by měla být bezpečná, zábavná a podporovat rozvoj dětí. Při plánování nového

Tvorba webových stránek: Webklient