Search
Close this search box.

Díky přesmyku domažlické trati vznikne v Plzni dvoukolejná zastávka

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila ve středu 4. dubna slavnostně třetí část modernizace uzlu Plzeň. Na základní kámen poklepal symbolicky plzeňský primátor Martin Zrzavecký a několik dalších hostů slavnostního aktu. Z vedení Plzně se zúčastnili ekonomický náměstek primátora Pavel Kotas a náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík.

V rámci výstavby takzvaného přesmyku domažlické trati vybuduje sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební během 23 měsíců novou dvoukolejnou železniční trať v oblasti stávající zastávky Plzeň – Skvrňany. V Domažlické ulici pak vznikne přeložka silnice I/26 mimo obytnou zónu. Modernizace přesmyku umožní po dokončení společně s předcházejícími etapami rychlejší průjezd vlaků Plzní.

Součástí náročného projektu je vybudování zastávky Plzeň – Skvrňany v nové poloze na přeložce. Dále dojde k výstavbě opěrných a protihlukových zdí, návěstních lávek, trakčního vedení a vybudování sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Postaví se rovněž nová silniční komunikace a ulice Na Pile, Na Výspě a Domažlická projdou rekonstrukcí. Úpravy se dotknou i Břeňkovy ulice.

„Město se podílí na budování definitivních inženýrských sítí, jako jsou vodovody, kanalizace, veřejné osvětlení či zálivy MHD. Podílelo se také na projekční přípravě staveb, výkupech pozemků a směnách nemovitostí. Pro nás je z hlediska bezpečnosti obyvatel rovněž důležité, že při stavbě bude odstraněn ve městě poslední železniční přejezd na silnici první třídy,“ řekl Petr Náhlík.

„Nejnáročnější fází bude přestavba samotného „přesmyku“, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních zrekonstruují tři tratě a tři mosty prakticky bez přerušení provozu během většiny prací,“ uvedl David Sichrovský, ředitel stavby sdružení Swietelsky. Tyto práce skončí na podzim 2019, zatímco nová přeložka silnice Domažlická s nadjezdem vznikne ještě do konce letošního roku.

Práce v nejdůležitější železniční křižovatce v regionu by měly skončit v říjnu 2019. V budoucnu na ně naváže připravovaná investiční akce Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice. To vše zásadně urychlí a současně zkapacitní dopravu z Prahy do Bavorska.

Projekt Uzel Plzeň, 3. stavba – přesmyk domažlické trati je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je 1, 627 miliardy korun. Výše dotace z EU činí přibližně 994 miliony korun.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Tvorba webových stránek: Webklient