Search
Close this search box.

Brno se ukázalo na největším světovém veletrhu cestovního ruchu v Japonsku

Tokio, 130 zemí a regionů z celého světa, více než 190 tisíc návštěvníků. A mezi tím stánek Brna jako jediného českého města a Jihomoravského kraje. V hlavním městě Japonska se o víkendu uskutečnil největší veletrh cestovního ruchu na světě Tourism EXPO Japan 2018 (zkráceně JATA EXPO). Dnes na něj navázala road show CzechTourism po velkých japonských městech.

Město Brno a Jihomoravský kraj se veletrhu JATA EXPO účastní již podruhé. Už loni měl stánek velký úspěch, a i díky zdejší prezentaci se počet přijíždějících turistů z Japonska do Brna zvedl oproti předchozímu roku o 70 procent.

Oproti minulým rokům navíc nebývale vzrostl zájem japonských novinářů a touroperátorů o Brno a jižní Moravu. Od začátku rokuve spolupráci s CzechTourism Japonsko, CCRJM a TIC Brno doposud připravili program celkem pro 7 press tripů z Japonska. V říjnu a listopadu pak jsou připravované další dva:

květen – Golf in the CR (golf + theatre + food)
červen – natáčení štábu TV FUJI Satelite
červenec – In the traces of famous artists
červenec – Lifestyle print Liniere trip
srpen – Golf Digest press trip – krátký program v Brně
září – Blogger wine press trip – individuální trip do Brna – travel blogerka
září – individuální press trip „Vlakem po ČR“
říjen – Blogger press trip ke 100. výročí založení republiky
listopad – příprava programu pro „Hudební“ trip

Účastníci veletrhu však nejsou „obyčejní“ turisté. Právě naopak – chodí za jednotlivými stánky s konkrétními dotazy, ptají se na pamětihodnosti i moderní místa k navštívení, jsou předem informovaní a nevyhledávají masovou turistiku. To bylo vidět i letos – k brněnskému stánku například přišel starší pán, zazpíval téměř bezchybně českou hymnu a vytáhl album s fotkami Brna. Ve Střelicích totiž má provdanou vnučku a jižní Moravu již několikrát navštívil.

Na veletrh dnes navázala roadshow CzechTourism po velkých japonských městech s názvem ROAD SHOW: 30 years after the Velvet revolution. Na ní se postupně v Nagoye, Osace, Fukuoce a Tokiu konají prezentační workshopy za účasti hlavních japonských tour operátorů, cestovních kanceláří a dalších velkých hráčů cestovního ruchu. Spolu s Brnem a Jihomoravským krajem se zde prezentují ještě České dráhy, město Olomouc, region Střední Morava a Prague Boats.

Na závěr roadshow se v Tokiu uskuteční 3. ročník Czech Festival, který jen v loňském roce navštívilo více než 30 000 návštěvníků. Kromě Brna a Jihomoravského kraje se tam budou prezentovat české značky jako Botanicus, Saloos, Tonak, Pilsner Urquell, Preciosa a další.

Převzato ODTUD

Sdílejte článek

Přečtěte si také

10 zásad pro nové dětské hřiště

Dětská hřiště jsou místa, kde děti tráví mnoho hodin svého dětství. Tato prostranství by měla být bezpečná, zábavná a podporovat rozvoj dětí. Při plánování nového

Tvorba webových stránek: Webklient